emeklilikhaber.com (şimdiye kadar 162 posta) | | Ay/dönem içinde bazı günlerde çalışmamış ve çalışmadığı günler için de ücret almamış sigortalıların prim ödeme gün sayılarının hesaplanması nasıl olacaktır? Bu eksik bildirim için Kurumumuza verilmesi gereken belge var mı?
--------------------------------------------------------------------------------
Ay/dönem içinde işegirişi veya işten çıkışı bulunmayan, çeşitli nedenlerle (istirahat, ücretsizizin, disiplin cezası gibi) ay/dönemin bazı günlerinde çalışmayan veçalışmadığı günler için de ücret almayan sigortalıların ilgili ay/dönemdekiprim ödeme gün sayıları, ilgili ay/dönemdeki gün sayısından, ücret almaya hakkazanılmamış gün sayısı çıkartılmak suretiyle hesaplanacaktır.
Aylık prim ve hizmetbelgesinde kayıtlı eksik gün nedeni hanesine, sigortalının durumunu açıklayankod numarası aylık prim ve hizmet belgesine kaydedilecektir.
Diğer taraftan, kamuişyerleri ve toplu iş sözleşmesi imzalanan işyerleri hariç olmak üzere, ayiçinde bazı iş günlerinde çalıştırılmadığı ve ücret ödenmediği beyan edilensigortalıların eksik çalıştıklarını ispatlayan belgelerin Sosyal Sigortaİşlemleri Yönetmeliğinin 10 nolu ekinde yer alan belge ile aylık prim ve hizmetbelgesinin verilmesi gereken süre içinde işyerinin bağlı bulunduğu SosyalGüvenlik İl/Merkez Müdürlüğüne elden verilmesi veya aynı süre içinde posta ilegönderilmesi gerekmektedir.
|